Cakap-cakap Bola




Hari ni saya mahu cakap-cakap bola berkaitan Skuad England. Ini merupakan Skuad terkini untuk Kejohanan Piala Dunia kali ini.

Goalkeepers: Joe Hart, David James, Robert Green.

Defenders: Jamie Carragher, Ashley Cole, Rio Ferdinand, Glen Johnson, Ledley King John Terry, Matthew Upson, Stephen Warnock.

Midfielders: Gareth Barry, Michael Carrick, Joe Cole, Steven Gerrard, Frank Lampard, Aaron Lennon, James Milner, Shaun Wright-Phillips.

Forwards: Peter Crouch, Jermain Defoe, Emile Heskey,Wayne Rooney.

Apa yang pasti kali ni: Ketiadaan David Beckham sebagai pemain favourite saya .Hmmm tapi its ok, lagipun dia cedera. Lagi satu pemain striker merbahaya time dulu2 la.. Micheal Owen.. Yang ni pn gara2 cedera n mmg belum cukup fit la plus dia sudah berumur skit.

Theo Walcott pn terlepas peluang kali ni. Maybe belum cukup penglaman,.Ada banyak lagi pemain2 sayap Fabio Capello harapkan sekarang. Shaun Wright Philips n Arron Lennon.

Darren Bent tidak cukup untuk menggantikan tempat pemain berpengalaman seperti Emile Heskey. Walaupun Emile Heskey bukanlah seorang pemain yang selalu meledak gol, tetapi beliau merupakan pemain 'assist' yang paling sesuai untuk membuka peluang kepada Wayne Rooney. Pada Pendapat saya Peter Crouch sydah tentu damasukkan ke dalam skuad Englang berdasarkan reputasinya yang agak baik sepanjang kempen.

Pemain tinggi lampai ini bukan sahaja digeruni dengan ketinggiannya malah penyudahnya juga agak berbisa. Mungkin dengan pimpinan Fabio Capello England mampu menggondol Piala Kejohanan Musim Ini. Sekian laporan cakap2 bola edisi terhad..wahaha

0 comments:

Post a Comment